Az online fogadas és úgy általában az internetes szerencsejáték platformok talán az elsők között voltak, akik szinte a megjelenést követően azonnal alkalmazni kezdték a virtuális valóság által nyújtott lehetőségeket. Mivel az online fogadas egy elég tág fogalom, ennek köszönhetően a felhasználási területek is sokrétűbbek.
Összességében az online fogadas két fő területet foglal magába, a szerencsejátékokat és a sportfogadást. Az első területen már ma is vannak olyan lehetőségek, mint a VR alapú pókertermek, ahol a játékosok vizuálisan fejlett környezetben tudnak egymás ellen játszani. A sportfogadás pedig az a terület, ahol az online fogadas igazán hasznosítani tudja ezeket az újításokat.
Szinte az összes online fogadas szolgáltatást nyújtó weboldalon lehetőség van élő fogadásokra. Ezt turbózza fel a virtuális és a kiterjesztett valóság, mégpedig olyan módon, hogy a VR-szemüveg segítségével a játékos olyan környezetet tud kialakítani, mintha egy stadionban ülne. Az AR által pedig folyamatosan megkapja az aktuális statisztikai adatokat és a friss szorzókat.
Ez a két terület az elmúlt pár év során berobbant a köztudatba és igen gyorsan teret hódított, de szembe kell néznie bizonyos korlátozásokkal. Az alábbiakban ezek kerülnek górcső alá, már csak azért is, mert a játékosok szempontjából komoly jelentőségük van.
Kényelem, hozzáférhetőség, költségek
Az egyik tényező, amiről beszélni érdemes, az a költségekre vonatkozik. Itt szem előtt kell tartani, hogy a fent leírt megoldások fejlesztése komoly befektetéseket igényel, ami a szerencsejáték és más szórakoztatóipari szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások számára is gyakran túl nagynak bizonyulnak.
Ezzel kéz a kézben jár az is, hogy a felhasználók számára is egyelőre eléggé nagy költségterhet jelent a megfelelő fejhallgatók és egyéb eszközök beszerzése. Ugyanakkor, néhány ilyen kellék még fejlesztésre szorul, ugyanis a használatuk hosszabb távon kellemetlenségeket okozhat.
Vagyis, az iparág előtt még számos olyan feladat áll, amelyek eredményeként a játékosok számára a belépési költségek csökkenhetnek az új technológiába. Ez közvetlen összefüggésben van a szolgáltatók költségeivel is, hiszen nekik csak akkor éri meg ilyen típusú játékokat elérhetővé tenni, ha elegendő számú játékos használja őket.
Átalakul a játékipar?
Az aktuálisan és folyamatosan zajló változások nyomán felmerül a kérdés, hogy az AR és a VR megjelenésének eredményeképpen átalakul-e az iGaming iparága, vagy ez az innováció megmarad egy szórakoztató mellékág formájában?
Nyilván a válasz nagyban függ a fent említett dilemmák kezelésétől, de ha az egyéb trendekkel összefüggésben kerülnek vizsgálatra, az mondható el, hogy az átalakulás várható. A blokkláncok, a metaverzumok és a mesterséges intelligencia mind olyan újdonságokat hoznak, amelyek szinergiába lépve erősíthetik az AR és a VR hatását is.
A hosszú távú sikerhez tehát két dologra van szükség. Az egyik a megfizethetőbb és funkcionálisabb eszközök elterjedését jelenti, ami a felhasználók számának nagyobb fokú növekedését eredményezheti.
A másik pedig a jogszabályok összehangolására vonatkozik. Hiszen, az ilyen eszközök használata nyomán a fizikai és virtuális valóság határai elmosódnak, ami újfajta megközelítést követel meg, többek között a személyi adatok védelme területén is.