Az internet megjelenése már a kezdetektől felforgatta az addig megszokott világot, hiszen számos területen jelentek meg a régről ismert dolgok virtuális változatai. Az egyik első terület, ahol ez tettenérhető volt, az a 5gringos casino online szerencsejáték oldalak világa volt. Az addig megszokott szárazföldi kaszinók mellett ugyanis megjelentek a 5gringos casino internetes oldalak is.
Elmondható ugyanakkor, hogy az olyan platformok megjelenése, majd későbbi népszerűvé válás, amilyen a 5gringos casino, számos egyéb újításnak is hátszelet biztosított. Elég csak megemlíteni az okostelefonokat. Az, hogy ma a telefonon keresztül is hasonló minőségben lehet 5gringos casino játékokat játszani, az ügyfelek igényei nyomán történt fejlesztések eredménye.
De ugyanez igaz a játékkínálatra is. A kezdeti 5gringos casino oldalak még nem kínáltak mást, mint a már jól ismert kaszinó játékokat. Sőt, kezdetben, amíg nem volt lehetőség az online fizetésre, ezekkel a játékosok ingyenesen játszhattak.
Ma már azonban egy ilyen platformon számos egyéb játék is elérhető, amelyek közé sorolhatjuk a virtuális sportokat is, amelyekkel ezen cikken keresztül lehetőséged lesz részletesebben is megismerkedni.
Virtuális és esportok
Ha egy internetező valamely sportfogadással foglalkozó oldalon nézelődik, találkozhat ott az esportokkal és a virtuális sportokkal. Ha közelebbről megnézi az azokban található almenüket, még akkor sem igen válik számára világossá a kettő közti különbség.
A virtuális sportot úgy képzeld el, mint a való világban is ismert sportok, tehát a foci, a kosárlabda, vagy a lóverseny digitális változatát. Amit azonban ezzel kapcsolatban fontos tudni, hogy itt nincsenek játékosok, sőt, ha szigorúak akarunk lenni, akkor verseny sincs.
A virtuális futamok ugyanis teljes egészében szimulált versenyek. Azért nem árt ezt kihangsúlyozni, mert a mai technikai megoldások már annyira élethű versenyeket képesek szimulálni, hogy a laikus szemlélő könnyen hiheti azt valamely, a valóságban is létező csapatok párharcának.
Na és ebben érhető tetten a kulcsfontosságú különbség a virtuális és az esportok között. Az utóbbiak szintén a virtuális térben vívott versenyek, azonban az esportokat valódi versenyzők játszák.
Egy kis visszatekintés
Ahogy általában a videojáték korszak esetében, úgy a virtuális sportoknál is a kezdetek a múlt század hetvenes éveibe vezetnek. Az első játék, ami már virtuális sportnak volt tekinthető az 1972-ben megjelent Pong nevet viselő tenisz szimuláció volt. Ennek a grafikája még eléggé kezdetleges volt, de nagyon sokan szerették.
A fejlődés hamarosan bekövetkezett és a nyolcvanas években már születtek komolyabb grafikájú virtuális sportjátékok is. A kilencvenes években dobta piacra az EA Sports a FIFA játékot, amit számos hasonló követett, ezek a játékok már realisztikusabb mozgással, valósághűbb játékmenetekkel rendelkeztek és egyre inkább kezdtek hasonlítani a való világban vívott mérkőzésekre.
Az ágazatnak a 2000-es években két tényező adott komoly lökést. Az egyik az internet megjelenése és egyre gyorsabbá válása volt. Ilyen módon a játékok minősége is fejlődni tudott, a világhálón keresztül sokkal több emberhez jutott el, mint korábban.
A másik, szintén fontos tényező pedig az online sportfogadások elterjedése volt. Az ilyen jellegű platfomok ugyanis felvették a fogadási opciók közé a virtuális sportokat is, ami újabb lökést adott az iparágnak.
Jelenleg, köszönhetően az olyan innovációknak, mint a mesterséges intelligencia, a fejlett 3D technika és a virtuális valóság használata, a virtuális sportesemények olyan képi és hangi megjelenéssel készülnek, mintha egy valódi bajnoki meccsről lenne szó, nem pedig szimulációról.
A v–sportok legfőbb jellemzői
Végezetül néhány pontban foglaljuk össze a virtuális sportok legfőbb ismérveit. Első helyen azt érdemes kiemelni, hogy ezeket a versenyeket számítógéppel generálják. A játékos fogadhat lóversenyre, focira és egyéb sportokra, de a végkifejlet a szimulációtól függ.
Mivel nem valós játékosok játszanak, ezért ezek a versenyek nincsenek konkrét napszakhoz kötve. Ha játszani szeretnél a nap 24 órájában találhatsz olyan virtuális versenyeket, amelyekre tippelhetsz.
Ezeknél a futamoknál az eredményt az RNG, vagyis a véletlenszám-generátor határozza meg, tehát nem tudsz utánaolvasni, nem függ senkinek a formájától, csakis a szerencsétől.